22 Ιουνίου 2009

Φαντασία στην Πολιτική.

Metapolis. Ευρωοδύσσεια. Κυκλοφοριακές μικρο-παρεμβάσεις στην πόλη. Ενημερωτικές ημερίδες για την ποιότητα ζωής στην πόλη. Ανταλλαγές νέων από το εξωτερικό. Σαφή πολιτική θέση. Συνεχή παρουσία στο επίκεντρο των εξελίξεων. Ποιότητα ζωής. Ποδήλατο. Πεζόδρομοι. Τραμ. Αυτές είναι μερικές, μόνο, από τις έννοιες που κερδίζουν το χρόνο τόσο του γνωστού και αγαπητού σε όλους Σπύρου Βούγια, όσο και του Νίκου Νυφούδη.

Ο Σπύρος Βούγιας πέρα από καθηγητής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, Υφυπουργός Μεταφορών, Υποψήφιος Δήμαρχος στο Δήμο Θεσσαλονίκης, Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ και πολύ στενός συνεργάτης και φίλος του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ. Και ποιος ξέρει τι άλλο στο σύντομο μέλλον.

Ο Νίκος Νυφούδης πέρα από Υποψήφιος Διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης, έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, Πρόεδρος του Συμβουλίου Νεολαίας του Δήμου Πυλαίας., υποψήφιος Δημοτικός και Νομαρχιακός Σύμβουλος και Πρόεδρος του Πανευρωπαϊκού Δικτύου Νεολαιίστικων Οργανώσεων. Όλες οι δυνάμεις του επικεντρώνονται στο Δήμο Πυλαίας.

Από τη μία η Θεσσαλονίκη –που κατά ομολογία του Σπύρου είναι μια πεταλούδα- και από την άλλη η Πυλαία –που όπως χαρακτηριστικά διηγείται ο Νίκος έχει τα φόντα να γίνει μια πολύ ζωντανή πόλη.

Θέσαμε και στους δύο ένα σαφές ερώτημα, στο οποίο έπρεπε να μας αναδείξουν τα δέκα μεγάλα έργα που θα έπρεπε να γίνουν ή μοχθούν για να γίνουν σε Θεσσαλονίκη και Πυλαία, αντίστοιχα. Για να δούμε.


Δέκα προτάσεις για τη Θεσσαλονίκη (Σπύρος Βούγιας)

  1. Θαλάσσια αστική συγκοινωνία που θα συνδέει την απέναντι ακτή του Θερμαϊκού με την Καλαμαριά και το κέντρο.
  2. Διαμόρφωση των στάσεων της θαλάσσιας συγκοινωνίας από τους καλύτερους Έλληνες και ξένους αρχιτέκτονες.
  3. Σύγχρονο τραμ στην «κάτω διαδρομή»: Β.Όλγας, Τσιμισκή, Μητροπόλεως από το αεροδρόμιο μέχρι τη Σίνδο.
  4. Περιορισμός της κίνησης των Ι.Χ. στο κέντρο (μόνο για λεωφορεία, ταξί, ποδήλατα, πεζούς)
  5. Μετακίνηση της ΔΕΘ στη Σίνδο και η ολοκλήρωση ενός μεγάλου μητροπολιτικού πάρκου (παραλία – ΧΑΝΘ – Έκθεση – Πανεπιστήμιο – Τελλόγλειο).
  6. Μουσικές του δρόμου με ορχήστρες κάθε είδους (τζαζ, κλασσική, ροκ, έθνικ) στα πολυσύχναστα σημεία της πόλης.
  7. Περισσότερο πράσινο και χώμα στις πλατείες, τα πάρκα και τις σχολικές αυλές (που θα ανοίγουν το καλοκαίρι για τους κατοίκους της περιοχής).
  8. Πεζοδρόμηση της παλιάς παραλίας και πυκνό δίκτυο ποδηλατοδρόμων (με διάθεση δωρεάν ποδηλάτων σε διάφορα σημεία της πόλης).
  9. Δωρεάν στάθμευση σε μεγάλους οργανωμένους χώρους περιφερειακά του κέντρου.
  10. Αποκάλυψη και ανάδειξη των μνημείων της πόλης με προστασία και διεύρυνση του ζωτικού τους περιβάλλοντος χώρου και της οπτικής επαφής.


Για μια Πυλαία, μικρή Βαρκελώνη. (Νίκος Νυφούδης)

1. Κατασκευή πλωτού θεάτρου στην περιοχή ΙΚΕΑ. Εμπορικό, Θέατρο, Προβλήτα και θερινός κινηματογράφος πάνω στη θάλασσα.

2. Κέντρο Ιστορίας της Τέχνης στο Ιστορικό Μπενεζούλιο. Αξιοποίηση του πιο Ιστορικού κτιρίου της πόλης.

3. Βιβλιοθήκη και Πολιτιστικό κέντρο στη θέση του Αστυνομικού Τμήματος.

4. Υπόγειο πάρκινγκ στο πάρκο, πίσω από το Παλιό Δημαρχείο και πεζοδρόμηση όλων των κεντρικών αρτηριών. Το πρωί θα μπορούν να τα αυτοκίνητα να εισέρχονται, αλλά με το κλείσιμο των καταστημάτων το ιστορικό κέντρο θα μετατρέπεται σε ένα απέραντο πάρκο.

5. Υπαίθριο μαρμάρινο θέατρο στην περιοχή Αντίλαλος. Δεν είναι δυνατόν, σε μία περιοχή με αυτήν την ονομασία, να μην υπάρχει θέατρο. Και δεσμεύομαι να βλέπουμε τον Fiennes να παίζει τον Οιδίπους Τύραννο. Μια μαγευτική παράσταση, που μου πήρε το μυαλό.

6. Τραμ, που θα συνδέει τα Κωνσταντινοπολίτικα με τον Παραδοσιακό Οικισμό και από εκεί το Cosmos με το πλωτό θέατρο στην περιοχή του ΙΚΕΑ.

7. Δημιουργία πρότυπου πάρκου στην περιοχή του Γυμνασίου-Λυκείου.

8. Καθαριότητα, υπόγειοι κάδοι και υπόγεια καλωδίωση της ΔΕΗ, ως βασική προτεραιότητα για μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

9. Δημιουργία, σε όλο το μήκος του περιφερειακού, προστατευτικών τοίχων για να μην φτάνει ο ήχος των αυτοκινήτων στα σπίτια που συνορεύουν με τον περιφερειακό.

10. Δημιουργίας Δημοτικού ραδιοφώνου και τηλεόρασης, που θα δίνει τη δυνατότητα στα νέα ταλέντα του πολεοδομικού συγκροτήματος να εκπέμπουν. Κατά τη δημιουργία του, οι σταθμοί θα διοικούνται από ανεξάρτητοι αρχή που θα επιλέγεται κατά γενική πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να αποφεύγεται η χειραγώγηση.


(Libre, Ιουνίου)

8 σχόλια:

  1. λίγες μέρες έχω μείνει θεσσαλονίκη μόνο. αλλά αυτό που μου έκανε απίστευτη εντύπωση στην παραλία και με την πρώτη ματιά είναι το πόσα πλακάκια έχει και πόσο γυμνή από πράσινο!
    πόσο πιο όμορφη θα ήταν αν γέμιζε λεύκες ή πλατάνια ή προύνους ή ότι άλλο ευδοκιμεί και σε αλμύρα κοντά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν ξέρω την πόλη σας.. δεν έχω έρθει ποτέ..
    Αλλά τέτοια άτομα μπορούν να την αλλάξουν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολυ καλεσ προτασις απο εναν πολυ καλο πολιτικο, για την Θασσαλονίκη. Ελπίζω αυτη τη φορα να εκλεγει βουλευτης.
    Α` και πολυ ωραια μουσική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φρέσκιοι Άνθρωποι
    Φρέσκιες ιδέες

    Το θέμα είναι να μην μείνουμε πάλι στα σχέδια και στις προτάσεις...

    Καλημέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γεια σου Ταχυδρόμε,

    Οι προτάσεις του Βούγια, σαν προτάσεις είναι αξιόλογες, αλλά έχουν τεράστια προβλήματα εφαρμογής.Για παράδειγμα η θαλάσσια συγκοινωνία η οποία έχει εφαρμοστεί πιλοτικά θα είναι και πιο αργή και πιο ακριβή από το συμαβτικό λεωφορείο. Δεν μπορεί να συναγωνιστεί το κόστος και δεν θα προτιμηθεί. Αυτό το project δεν μπορεί να στηριχτεί σε καμία μελέτη βιωσιμότητας.

    Η δωρεάν στάθμευση σε μεγάλους οργανωμένους χώρους περιφερειακά του κέντρου είναι τελείως ανέφικτη. Μπορείς να μου βρεις έστω και έναν τέτοιο χώρο "περιφεριακά του κέντρου"; Ενας υπήρχε και τον εκανε Δημαρχείο ο Παπαγεωργόπουλος.

    Τα υπόλοιπα 7 είναι δύσκολα, αλλά εφικτά αν γίνουν σωστές μελέτες που δεν θα λογαριάζουν το πολιτιό κόστος.

    Τις προτάσεις για την Πυλαία τις αναλύουμε από κοντά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ωραίες οι προτάσεις και μακάρι να γίνονταν πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. qwdoezb [url=http://heatmania.com/postoffice1.blogspot.com/]postoffice1.blogspot.com[/url] glolfil

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολίασαν και τους ευχαριστώ: