1 Ιουνίου 2011

Press the start (please)

Μάιος. Ακόμα να καλοκαιριάσει. Κάπου στο Soho. Βαρέθηκα να περπατάω και να "χαζεύω" (κυριολεκτικά) όλα τα καταστήματα να προωθούν Ιταλικά, Ισπανικά και Τούρκικα προϊόντα. Είναι τόσο ηχηρή η απουσία των ελληνικών προϊόντων, που με έχει κουφάνει.
Στις 6 Ιούνη η Regent Street θα κλείσει και θα γίνει "A Taste of Spain". Στην καρδιά του Λονδίνου θα μπορεί να γεύεται όχι μόνο ο Άγγλος αλλά και ο επισκέπτης της βρετανικής πρωτεύουσας όλες τις γεύσεις και να αισθάνεται πως είναι στην Ισπανία. Μικρή παραφωνία στην εκκωφαντική αποχή της Ελλάδας η προσπάθεια της προϊσταμένης του γραφείου του ΕΟΤ Λονδίνου, που λίγο καιρό πριν, φιλοξένησε στο Westfield (το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο του κόσμου) τους Χριστόφορο Πέσκια, Αριστοτέλη Παπαδόπουλο και τον Στέλιο Παρλιάρο σε μια προσομοίωση της ελληνικής παραλίας για να γευτούν λίγο από Ελλάδα όλοι οι επισκέπτες του. Σε πολύ μικρή κλίμακα και πολύ περιορισμένα όμως, μιας και ήταν τοπική πρωτοβουλία.
Αναλογίζομαι. Τόσο προκλητικές ήταν οι σπατάλες του Άρη Σπηλιωτόπουλου όταν ήταν στο Υπουργείο Τουρισμού. Κανείς ακόμα δεν τον έπιασε από τον γιακά να του καταλογίσει ευθύνες για το αίσχος που άφησε πίσω του. Πώς είναι δυνατόν να ξοδεύεις τόσα χρήματα για το τίποτα; Πάρτι κάνανε στις μέρες του οι διεθνείς διαφημιστικές εταιρίες. Και τον βλέπεις κάθε τόσο να τολμάει και μιλάει. Βρε ουστ.
Βροντερή όμως και η απουσία του σημερινού Υφυπουργού Τουρισμού, που μπορεί να πετάει από χώρα σε χώρα και να προσπαθεί ΄με άλλους τρόπους, αλλά ακόμα η εικόνα της χώρας μας παραμένει θολή. Νομίζω πως, το μεγαλύτερο λάθος όλων όσων διετέλεσαν σ' αυτό το πόστο είναι πως πέρα από όλα τα άλλα, δεν κατάφεραν να δημιουργήσουν σαφή εικόνα για το τι είναι ο Έλληνας και η Ελληνίδα. Το βιώνουν όσοι ζούνε στο εξωτερικό. Δεν μας γνωρίζουν πραγματικά. Δεν επένδυσαν σε τίποτε άλλο πέρα από το γαλάζιο σπιτάκι και την όμορφη παραλία. Γύρισαν την πλάτη στο χειμερινό τουρισμό, στον γαστρονομικό τουρισμό, στον εναλλακτικό τουρισμό, στον τουρισμό στο βόρειο μισό τη χώρας και σε κάθε είδους τουρισμό πέρα από το Αιγαίο και το Ιόνιο. Ενώ, αν θυμάμαι καλά όλοι μας πληρώνουμε τους φόρους μας και δίνουμε έτσι χρήματα για τις καμπάν(ι)ες τους.
Είναι πολύ απλό είναι το μυστικό και το σχέδιο προβολή της κάθε χώρας. Το γνωρίζουν καλά όσοι ζήσανε στο εξωτερικό, όσοι συμμετείχαν και εκπροσώπησαν τη χώρα σε συναντήσεις και δράσεις (μη κομματικές) και είχαν μια διεθνή παρουσία και συμμετοχή. Ο Μπουτάρης, για παράδειγμα, γι' αυτόν ακριβώς το λόγο τα καταφέρνει. Η εμπειρία που έχει αποκομίσει από τις επαγγελματικές του επιτυχίες τον οδηγούν με σωστά βήματα να χτίζει την εικόνα της πόλης, που θέλει,στο εξωτερικό. 
Ας ξυπνήσει επιτέλους το Υπουργείο από το λήθαργο, γιατί από το να είσαι τομεάρχης της αντιπολίτευσης, μέχρι σχεδόν Υπουργός, απέχει όσο η Θεσσαλονίκη από τον πλανήτη του μικρού πρίγκιπα. Τόσο απλά. Άντε να δούμε.  

2 σχόλια:

  1. Μήπως να μεταναστεύσουμε στον πλανήτη του μικρού πρίγκιπα;

    Καλό μήνα, Νίκο!
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. exeis dikio Niko. Ontws i prospatheia sto emporiko pou anafereis itan polu omorfi kai ksefeuge apo ta klasika stereotupa tou pastitsiou, tou tzatzikiou kai tou zormpa.. pragmatika einai krima pou den uparxei mia omorfi sustimatiki prowthisi tis xwras mas sto ekswteriko.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολίασαν και τους ευχαριστώ: